Modernizacja

Dźwigi wczoraj i dziś

Duże polskie miasta u progu drugiego dziesięciolecia XXI wieku borykają z problemem przestarzałych wind. Zamontowane w latach 1970-1990 na osiedlach mieszkaniowych dźwigi potrzebują natychmiastowej wymiany lub modernizacji gdyż nie spełniają one wielu obecnie obowiązujących norm bezpieczeństwa a także są bardzo energochłonne. Naprawy obecnych dźwigów wymagają coraz to większych nakładów finansowych i pracy, z powodu konieczności wymiany głównych elementów dźwigu takich jak : wciągarki, tablice sterowe, które nie są już produkowane od lat.

Brak działań modernizacyjnych spowodować może coraz częstsze długie przestoje dźwigów a co za tym idzie duże niedogodności dla mieszkańców wielorodzinnych budynków.

W nowoczesnych dźwigach wprowadza się w rozwiązania techniczne ograniczające pobór energii elektrycznej oraz podnoszące efektywność energetyczną. Obecnie instalowane dźwigi zmniejszają zapotrzebowanie na pobór mocy nawet do 40%. W obliczu narastającego problemu wzrostu cen energii w Polsce, wymiana dźwigów na osiedlach mieszkaniowych staje się koniecznością.

Wady i zalety

W ostatnim okresie na rynku pojawiły się dźwigi bez maszynowni, charakteryzujące się tym, że zespół napędowy oraz tablica sterowa, umieszczone są w obrębie szybu i dzięki temu nie potrzebna jest maszynownia. Zalety takiego rozwiązania mogą okazać się jednak złudne, bowiem powierzchnia przeznaczona na kabinę zostanie zmniejszona o zespół napędowy, znajdujący się w szybie. Dźwigi bez maszynowni są znaczne bardziej niebezpieczne dla ekip serwisowych w porównaniu z tymi posiadającymi maszynownię. Umieszczony w szybie zespół napędowy powoduje większe zagrożenie dla osób serwisujących. Prowadzenie prac konserwacyjnych i naprawczych z ogólno dostępnej klatki schodowej.

Kabina z drzwiami

  • Kabina typu INOX ze stali nierdzewnej o podstawowych wymiarach powierzchni użytkowej: Szerokość 950 mm; głębokość 1200 mm; wysokość 2070 mm.
  • Na tylnej ścianie lustro wraz z poręczą.
  • Sufit podwieszany z oświetleniem x Lux.
  • Drzwi automatyczne czteropanelowe z blachy nierdzewnej centralne.
  • Panel sterowniczy.
  • Oświetlenie awaryjnie zamontowane w suficie.

Panele sterujące

  • Podświetlane przyciski typu „ANTYWANDAL” wyposażone w nadruk Braille’a dla osób niewidomych.
  • Przyciski przyspieszonego otwierania i blokady drzwi kabinowych.
  • Przycisk ALARM umożliwiający połączenie ze służbami ratowniczymi.

Napędy drzwi kabinowych

  • Drzwi kabinowe automatyczne zamykane za pomocą falownikowych sterowników z programatorem.

Zespoły napędowe z przekładnią (reduktorem)

  • Najnowszej generacji urządzenia napędowe wind stosowane przy modernizacji dźwigów.
  • Wysoko wydajne, energooszczędne.
  • Niski poziom hałasu, płynność pracy.
  • Współpracują z przekształtnikiem częstotliwości (falownik).

Zespoły napędowe bezreduktorowe

Najnowszej generacji urządzenia napędowe do wind stosowane przy modernizacjidźwigów

  • wysoko wydajne,
  • energooszczędne,
  • niski poziom hałasu,
  • płynność pracy,
  • współpracują z przekształtnikiem częstotliwości (falownik).

Tablice sterowe 

  • nowoczesne sterowane przy pomocy mikroprocesorów,
  • współpracują z przekształtnikiem częstotliwości (falownik),
  • wielofunkcyjne sterowniki umożliwiają zastosowaniew wielu rodzajach dźwigów,
  • współczesny sterownik pozwala wysoko kwalifikowanym pracownikom łatwąkonfigurację działania dźwiguzgodnie z wymaganiami klienta.